Sommar

Sommar

lördag 23 april 2011

Jerome och bollslungan


Jag var ju och shoppade i veckan och inhandlade en bollslunga. Har inte kastat så mycket boll till Jerome eftersom mina andra hundar varit totalt bolltokiga . Ville inte att Jerome skulle bli en bollstressig hund.







Men nu köpte jag iallafall denna slunga. Premiärturen igår och jisses vilken glad hund jag fick. Han älskade den.







Faktiskt perfekt för att göra av med lite av energin. Testade den först inne i skogen och det fick dubbel effekt. Han fick springa och ibland kastade jag rätt på ett träd så då blev det sök också. Han bara älskade det.








Idag var vi ut igen och fick faktiskt honom att bli trött för ett tag. När det blev för jobbigt la han sig där han fångade bollen. Så det var en bra sak till honom. Lite av överskottsenergin kan man få ur honom.

3 kommentarer:

  1. En sån arm måste vara lyckan för vovvar :P Blir rejäl kraft i dem kasten!

    Sv: Ja, nu kommer en tid där man får borsta dem ofta och mycket för att slippa få massa tussar inomhus!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Man kan verkligen se lyckan tindra i Jeromes ögon, hi. En sådan extra arm måste man ju här också ha, ho.

    Håller med dig om Bin. Min far är superallergisk och sist han blev stucken så fick han läggas in pga ojämna hjärtslag, hu :(

    Ha det gött. Kramiz

    SvaraRadera
  3. Han ser allt lite trött ut där på sista bilden. :D
    Vilken rolig grej!

    SvaraRadera