Sommar

Sommar

onsdag 13 april 2011

Full av beundran


Vissa människor får saker att hända, det får även jag men inte såna här grejer.

Melissas gudmor är i mitten av de 40 och helt enorm. För några år sedan tog hon motorcykelkort, inte för att hon hade vanligt körkort men det var inget hinder. Nästan 40 då och iväg på intensivkurs.

Så rätt var det var kom hon och hennes syster som inte heller har haft körkort( hennes syster samma ålder som mig) fräsande på varsin motorcykel. Dom tog korten samtidigt.

Vet inte hur många körkortstillstånd dessa 2 haft , men många är det genom åren, men de har aldrig tagit körkort för bil.

Idag ringde hon och talade om hur fantastisk hon är och jag måste hålla med henne. Hon kom direkt från uppkörningen och hade tagit körkort.

Själv skulle jag ha svårt att klara det idag.

Vilken fantastisk människa. Måste bara beundra henne. Dessutom är hon ett fantastiskt stöd vid förlossningar. Hon var med vid min och det var tur det.

Grattis Mia du är bäst

4 kommentarer:

  1. Ja det var inte illa. Jag har inget körkort har aldrig varken haft råd eller vågat. Men nu när jag läser detta inser jag att det finns hopp för mig med!

    SvaraRadera
  2. Wow, det där var verkligen inte illa!!

    Är själv sugen på att skaffa mc-kort - men det lär nog aldrig bli så! :P

    Sv: Ja, den kostade mer - men förhoppningsvis kommer det att vara värt varenda krona!

    SvaraRadera
  3. Det är strongt, själv vet jag inte om jag skulle vilja åka på motorcykel ser iof skönt ut men tänker mycket på hur oskyddad man är där på pallen

    SvaraRadera
  4. Härligt!!! Men vi mognar olika och jag tror att motivation är superviktigt!!!
    jag har inget körkort alls,har börjat köra några ggr men nej.. inte varit rätt tillfälle...men kanske en dag???

    SvaraRadera