Sommar

Sommar

tisdag 5 april 2011

Äntligen sått


Jag har äntligen sått mina frön. Efter några dryga månader kändes det äntligen som lusten och orken för sådd infann sig. Så idag kom mitt lilla växthus upp . Sen var det bara att sätta igång. Så nu har tomatfröna jag fick av Karin äntligen kommit ner. Alla 3 sorterna , vilka det nu var :) Tror det var körsbärstomat, gul pärontomat och plommontomat. Sen sådde jag även Black Russian , en härlig brun tomat.






Basilika , physsalis , chili och olika paprikasorter blev det också. Sen de obligatoriska blommorna, surfinor, trumpetblomma, tagetes och några andra sorter som jag är osäker på vad det är. Älskar överraskningar i sådden.



På eftermiddagen åkte jag och Matts ut och fotade tranor, kanadagäss, gäss och svanar. Det kom visst med några rådjur också på några bilder. Helt otroligt hur många fåglar det samlas runt Månkarbo på åkrarna. Tusentals när det är som mest.





Så fantastiskt att se en hel åker fylld med svanar, tranor eller kanadagäss. Känns faktiskt lite overkligt.





Nu på kvällen fick jag och Melissa för oss att vi skulle ut och gå en sväng. Jag visste naturligtvis en jättebra sväng vi kunde ta. Tänkte inte på att snön inte töat undan ännu i skogspartierna så våran tur blev betydligt jobbigare än väntat.





Jerome däremot tyckte det var toppen när vi kom ut på åkrarna och han såg att dom var vattenfyllda. Hela sjöar att springa igenom. Men han blev snopen när han gick ut på ett snöflak och det sjönk under honom så att han plötsligt fick simma. Det var ett dike :)


4 kommentarer:

  1. Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  2. Ha ha förstår han blev snopen.

    Håller med dig om den känslan av att det är overkligt när man ser så många fåglar på ett fält. Nästan lite magiskt faktiskt.
    Hoppas du får en skön onsdag nu Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart härliga bilder du fångat :) Men den sista är bäst, man riktigt ser hur snopen han blev, skrattar :)

    Ha det gött. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Fina bilder lär säkert återkomma hit o kolla hitta in via FB gruppen

    SvaraRadera