Sommar

Sommar

måndag 25 april 2011

25 år tillsammans


Sjukt vad tiden går fort. Den 2maj är Matts och mitt offeciella datum då vi blev tillsammans. I år är det 25års jubileum. Det är även 10års dag samma datum sen vi slutade röka :)

Känns inte alls som vi levt så länge ihop. Eller varit rökfria så länge.

När vi blev tillsammans hade de vadslagning på garveriet( Matts jobb) hur länge det skulle hålla. Idag är vi nästan det enda paret som fortfarande är tillsammans. Alla tyckte vi var för olika så de trodde inte det skulle hålla. Men det gjorde det.




Sen flyttade vi till Almunge efter 2år då blev det vadslagning om hur lång tid det skulle ta innan vi var tillbaka i Tärnsjö. Än är vi inte tillbaka så jag tror inte någon vann det heller :)

Melissa fick vi efter ca 9år så jag var ju inte så ung då. Den äldsta förstföderskan på avdelningen :)




Att vi slutade röka för 10 år sedan beror på mig. Hade hosta i 16 veckor. Gjorde utbildningen i hemvärnet för sökhund med Gimmick. När vi skulle göra utbildningen fick jag sova på ett eget logement för jag hostade så. De andra kunde inte sova med mig på samma.

När jag kom hem gick jag till läkaren och fick domen att om jag inte slutade röka skulle jag ha syrgas inom 10 år så det var inte mycket att undra över. Men ville vänta över min födelsedag innan jag slutade så därför blev datumet det 2maj .

Som sagt var tiden går.


5 kommentarer:

  1. grattis till er. Det är inte klokt hur fort tiden går! Känns inte som jag och maken vart tillsammans i 14 år redan. Det innebär ju att det är 14 års jag var 20!!! Jag ju fortfarande 20 eller?!

    Jag och gubben fick vår Julia efter 6 år tillsammans. Jag tror att det gynnar ett par att få barn när man bott ihop sig rejält tillsammans. Barn kan tära på ett förhållande och har man inte en stabil grund kan det ta slut hur lätt som helst när barnen kommer tyvärr.

    Ha en underbar eftermiddag nu Kram

    SvaraRadera
  2. Häftigt, gu va tiden går fort va!!!!
    Kram Sabine

    SvaraRadera
  3. Härligt med förhållanden som håller så grattis på er. Kram Catarina Z

    SvaraRadera
  4. Ja, hjälp vad tiden går!
    GRATTIS!!! (lite i förskott så här... :))

    SvaraRadera
  5. Grattis och så härligt med förhållanden som håller, det ser och hör man inte ofta om idag.

    Här jobbar man också på att lägga ner ciggen för gött. Och snart så :3

    Ha det gött. Kramiz

    SvaraRadera