Sommar

Sommar

lördag 9 april 2011

Matts och Puma


Dom som läser min blogg vet ju att Matts och Puma inte kommer särskilt bra överrens.

Man ska kanske inte skratta åt vad som händer mellan dom, men ibland kan jag inte låta bli.

Häromdan satt Melissa och jag och tittade på tv, vi hörde att Puma var instängd på toa . Men Matts var där också så jag trodde Matts skulle släppa ut honom, vilket han inte gjorde.




Det tog ett tag sen kom Puma ut och Matts blev kvar där inne. Matts kom ut och talade om att handduken som låg i badkaret var vi tvungna att tvätta.

Varför då frågar vi och Matts berättar att när han inte släppte ut Puma så ställde sig Puma och tittade på honom . Sen kissade han på handduken som vi lagt på golvet sist jag badade. Hela tiden tittade han på Matts.

Han gör inte så om det är någon annan, han håller sig tills han kommer ut. Men inte när dom 2 är tillsammans. Så det är bara att inse att dom inte riktigt kommer överrens :)





PS. Katten är faktiskt rumsren i vanliga fall


Vi passar på med dagens kattcitat: Det är bara att inse att katterna i tysthet har tagit över världen.

4 kommentarer:

  1. HAha så typiskt katter de har en egen vilja o talar gärna om på sitt sätt att de inte tycker om någon :)

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt ju! En kompis hade en katt som kissade på folks skor om han tyckte att man gjort fel mot honom Som att vara fräck nog att våga sitta i hörnet i soffan som egentligen var kattens osv..
    Katter är härliga djur!

    SvaraRadera
  3. Grrr min ena katt har definitivt tagit över, om inte världen, så i alla fall familjen och han har icke gjort det i tysthet! Han har ett enerverande ljud som han gör hela tiden tills han får som han vill. Har provat att stå ut. (fyra timmar som längst) Jag känner mig besegrad :( Fast jag älskar honom långt in nånstans. Mest när jag inte är hemma :)

    SvaraRadera