Sommar

Sommar

torsdag 28 april 2011

Tänk vad gott med en öl


Idag blev en riktigt hektisk dag. Morgonen vet ni ju redan vad jag gjorde på.

Efter vilan, leken och maten åkte jag tillbaka till Uppsala. Hämtade upp grannen sen åkte vi på shoppingtur.

Först skulle han till Jysk och köpa lite grejer till gästrummet. Sängkläder mm. Sen drog vi vidare till Ikea. Där blev det lite inredningsdetaljer, blommor , vaser ,hyllor och tavlor.

Åt på Max innan vi åkte hem. Hemma hann jag med en kopp kaffe sen gick vi över och hjälpte till att inreda hans gästrum.

Glömde berätta att jag orsakade att Melissa tyckte jag var hemskt pinsam på morgonen när vi gick till bussen. Grannens valp kom uppspringande mot oss och vägen. Hon ropade efter den men den hade siktet inställt på oss. När jag såg att den inte tänkte vända, sträckte jag ut armarna och sprang vrålande mot den. Effektivt för den vände och sprang tillbaks till matte.

Melissa tyckte det var pinsamt. Jag ringde ägaren direkt för hon tog hunden och gick in. Men hon var bara tacksam för nu kanske valpen inte vill springa upp på vägen så gärna.

Nu sitter jag här och dricker en öl och njuter. Brukar inte dricka öl så här , men tyckte jag var värd en idag. (ingen starköl)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar