Sommar

Sommar

måndag 22 mars 2010

Födelsedag och sjukdag..




Vilken helg. Började i fredags, Melissa fyllde 15 år då. Hade inte köpt någon födelsedagspresent utan skulle in till Uppsala på förmiddagen. Startade dagen med att göra toast till Melissa , Matts och jag väckte henne med inte så vacker sång. Matts dålig men gick och jobbade . Själv åkte jag till Uppsala för att köpa mobilen hon skulle få. Naturligtvis hade affärerna inte öppnat när jag kom . Inget öppnar före kl 10. Men sen var det bara att hitta bästa mobilen till bästa priset + lite andra presenter.

Hem med buss, ut med hundarna sen kom mamma och pappa för vi skulle vidare till Tierp och handla. Handlade i Tierp , hem , städa och förbereda för gästerna som skulle komma och sova över hela helgen. Matts kommer hem från jobbet tvärdålig. Bara att inse att jag skulle få ordna Melissas födelsedagsparty ensam.
Sen fortsatte helgen i ett galet tempo för mig, Matts liggande hostande och ömklig i sovrummet.
Melissas födelsedag och helg ordnade sig rätt hyfsat iallafall.
Tur man är hyggligt stresstålig.
Matts ligger fortfarande sjuk och tycker vi kvinnor är orättvisa som påstår att karlar är gnälligare än oss. Men jag vet inte jag, om det är så fel.

1 kommentar:

  1. He, he....
    Det finns ju en anledning till att man säger så...
    Därmed inte sagt att inte karlar kan bli sjuka förstås, men jag tror vi kvinnor ofta står upp längre om nöden kräver det.

    SvaraRadera