Sommar

Sommar

söndag 14 mars 2010

Mamma för ca 70år sen




Jag har fått ett arv efter min morfar som jag är så glad för. Alla hans dior och kort. Tänk att se sin egen mor som liten. Nu för tiden är ju inte det något konstigt. Men för alla oss som har föräldrar som är äldre än 70år är det rätt fantastiskt.

Efter morfars död hade vi alla dior länge utan att kunna se dem. Projektorn var trasig. Till slut fick vi tag på en begagnad som vi köpte. Sen satt vi fler kvällar en vinter och tittade på hans bilder. Så roligt att kunna uppleva lite av hans liv genom bilderna.

Från att jag var liten minns jag hur han alltid hade kameran med sig. Hans käraste ägodel. Han tog bilder på allt.

För 2 år sedan skaffade vi en scanner som klarade av dior, vilken julafton. Nu kan man få tillgång till bilderna mycket lättare. Så kul.

Den här gången vill jag dela med av några från det att morfar gjorde "lumpen" tills det att mamma var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar