Sommar

Sommar

fredag 26 mars 2010

CykelTUR



Efter 1 vecka av sjukdom börjar det kännas lite jobbigt. Matts har ju legat sjuk sen förra fredagen, melissa sjuknade in i onsdags. Min hals startade igår. Så nu är det bara att ge sig den på att jag inte ska bli sängliggande. Ska in igen på tisdag och ta ultraljud på hjärtat, har alltså inte tid att bli sjuk.
Men som ett litet + i all sjukdom fick jag en cykel idag, tur va. Gick ner till vårt förråd idag och skulle hämta lite grejer. Mitt emot vårt förråd har en gammal tant sitt. Ända sen vi flyttade in här har jag tittat på en cykel hon har hängande i taket. Funderat på att fråga henne om hon ville sälja den , men det har inte blivit av. Nu har tanten blivit sjuk och tagits in på hem, så jag har trott att det var kört med den cykeln. Idag var hennes son där och städade ur både förråd och lägenhet.
När jag är i förrådet kommer han in för att tömma hennes, vi hälsar och pratar lite om Lily. Då frågar han mig om jag vill ha en cykel och en spark. Står där lätt förvirrad innan jag fattar vad han frågat, naturligtvis vill jag ha spark och cykel.
Så nu är jag ägare till en Hermes dam cykel tillverkad i Uppsala på 40-talet. Den är jättefin. Sonen berättade att Lily fått den i konfirmationspresent. Hon har inte cyklat på 20år men vägrat göra sig av med cykeln eftersom det var ett minne av hennes pappa. Pappan lagade cyklar här i Månkarbo när hon var ung.
Vilken cykeltur.

1 kommentar:

  1. Herregud !
    Cykeln ser ju ut som ny !
    De där gamla klenoderna är ju dessutom härliga att cykla på !
    Se till att hålla den ordentligt låst bara, för den där är det nog många som vill ha !

    SvaraRadera