Sommar

Sommar

tisdag 18 januari 2011

Färgval till hår


Så tillbringade vi en kväll igen med att färga Melissas hår. Mörkt rosa (lila säger Matts)

Hon har ju haft gult hår några veckor men det var inte en färg hon trivdes med. Men jag är ju partisk som mamma o tycker hon är fin vilken färg hon än väljer.


Men nu blev det rosa igen och det blev en härlig färg tyckte jag. Tänk om dom färgerna funnits när jag var yngre, vad kul det varit. Men ska jag vara ärlig vet jag inte om jag tordats färga så starkt.


Nu skulle jag våga men tycker det ser så patetiskt ut när äldre gör sådana saker. Patetiskt försök att vara yngre än vad man är. Men samtidigt så skulle jag kunna göra det bara för att jävlas. Snacka om dubbelmoral :-)

Nu förtiden färgar man mest för att ev dölja gråa hårstrån (inte för att jag har några) liten lögn ;P och då använder man lite försiktigare färg.

Nej man kanske skulle titta vilka färger Melissa har i skåpet. Vad säger ni om Nette med ödlegrönt hår . Inte ens Jerome vill gå ut med mig då.

1 kommentar: