Sommar

Sommar

lördag 29 januari 2011

Nu åker julen även här


Idag börja vi med det gedigna arbetet det innebär att städa undan julen hos oss.

Börjar inte bra , vi kommer i dispyt om vart transformatorerna ska ligga till alla belysningar. det var nämligen jag som plockade upp dom denna jul. Fick leta för att få belysningarna att fungera. Alla transformatorer låg på olika ställen.

Då påstod Matts att det var jag som plockade undan förra julen, alltså skulle jag lagt dom på olika ställen. Först gick jag nästan på det , men så tyckte jag att det inte stämde. Jag är nämligen inte så funtad att jag lägger det som hör ihop på olika ställen. DET VAR MATTS SOM PLOCKADE UNDAN


Nu har han iallafall gått med på att lägga allt tillsammans :)

Sen var det frågan vart ska vi ställa alla kartonger, men nu har vi tur igen med vår granne. Får låna ena väggen i hans förråd så där har vi en lagerhylla att ställa allt på. Inte för allt får plats där men vi får undan hälften ändå.


Jag har svårt att plocka undan julen , vi har ju så mycket saker så när vi tar bort det ekar det i rummen. Sen hatar jag att ta undan ljusstakarna för det blir mörkt och tråkigt. Nej jag får väl skriva mer sen för nu måste jag jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar