Sommar

Sommar

måndag 1 augusti 2011

Du får kalla mig blomma


Första liljan har slagit ut. Gjorde som jag brukar , tog in den.



Det blivit så att den första tar jag in och sätter i ett glas. Älskar färgen och doften på den.





När jag skulle ta bild på den så var det en som blev intresserad. Hon hoppade upp på bordet och tittade och luktade.

Sen har hon återvänt fler gånger och bara luktar.




Själv har jag gått här och surat för jag börjar bli förkyld. Bara nyser hela tiden. Tills min kära sambo sa åt mig att det är naturligtvis blomman du reagerar på. Blev inte ett dugg gladare för jag vet ju att han har rätt.

Så nu får liljan stå i köket och jag får titta på den från lite avstånd, inte lukta på den =( Men Lolinx kan minsann lukta hur mycket hon vill.

4 kommentarer:

  1. Åh så vacker! Både fin lija och katt!! :-)

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  2. Liljor är såååå vackra.
    Mina är inte lika fina som de brukar i trädgården, tror att det inte gillade allt regn :(
    Så ni hittade inte mjölken och Ketchupen :O... undra vart det försvann ...
    Kram Maya

    SvaraRadera
  3. Så missen gillar också blommor :)

    SvaraRadera
  4. Så trist att vara allergisk, men Lolinx verkar ju inte ha de problemen direkt... :D
    Hon är ju för rolig den där katten!

    SvaraRadera