Sommar

Sommar

torsdag 18 augusti 2011

Datorspel ?


Tänk vilka möjligheter det finns att spela spel nu förtiden.

Själva har vi sen 90-talet haft olika spelkonsoll, mest olika sega-spel. Nu finns det så många sätt att spela på.

Man kan spela på nätet, eller stationära spel. Alltomspel är en sida där man kan få veta mycket om olika spel mm.

Själv spelar jag mest olika spel via facebook, mindjolt games och vissa andra sidor. Farmville och farmtown är ju stora på facebook.

Jag gillar annars att spela spel som bejewel blitz , lägga patienser eller slotsmaskiner. Däremot har jag aldrig förstått mig på olika rollspel. Men Melissa älskar att göra nya rollspel som hon får med folk på.

Jag gillade att spela krigs spel på vårt Sega. Skjuta ner flygplan och bomba tanks var så kul. Det enda spelet på Sega som jag lyckades ta mig igenom hela spelet på. Bombraider hette det.

Men när jag var ut på alltomspel så insåg jag att jag vet väldigt lite om spel. Satte mig och läste lite på deras sida och förstod vilka starka intressen det finns för olika spel. Hur våra intressen delar upp oss på spelsidorna.

Jag tar väl en sväng ut på facebook och ger någon en hjälpande hand på farmville eller också spelar jag lite bejewel blitz.
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar