Sommar

Sommar

söndag 28 augusti 2011

Svammel om helgens händelser


Har haft så trögt att skriva, bara blir så emellanåt. Men här kommer lite onödig information.

I fredags jobbade jag på fritids , började redan 6 på morgonen GÄSP. När jag kom hem var det hemtjänst som gällde + rastande av hundar mm. På kvällen hade vi datatid innan vi såg film. Det blev Thor, en bit in i filmen somnade Matts framför tvn , men vi blev tvungna skicka honom i säng. Filmen var otextad och vi hörde inte vad dom sa för Matts snarkade så.

Lördagen var det ovanligt tidigt upp. Melissa skulle på cosplayträff i stadsparken . Skulle möta upp med massa kompisar. Här var det Månkarbodagen så det var folk överallt.




Började morgonsvängen med Jerome med att springa rätt på män som stod och kissade på Jeromes favoritställe. Vet inte vilka av oss som tyckte det var mest pinsamt. Typiskt för maraton deltagarna. Jag råkar ut för det varje år.




Maratonstarten går precis utanför här så den hade vi första parkett till. Själva drog vi till skogs och fotade och plockade svamp o tranbär. Matts höll på att skrämma livet ur mig. Kommer lufsande genom skogen och plötsligt bara sitter han där .






På kvällen blev det tv och data. Melissa kom hem med ett par kompisar som skulle sova över. De startade att färga håret på en av tjejerna kl 1 på natten.




Har kommit på att Jeromes dåliga andedräkt han har haft ett tag berodde på fodret. Han fick sitt ordinarie igen i fredags och den dåliga andedräkten försvann direkt nästan.
Fick därmed förklaring till varför stackars Gimmick hade så hemsk andedräkt. Visste ju att det hade betydelse men trodde inte att det hade så stor betydelse.




Tjejerna klev upp tidigt imorse och drog till Uppsala och fotade så hela helgen har vår dotter varit på vift.

Matts och jag försökte se en film som heter The whistleblower verkligen bra men Matts klarade inte av den så vi slutade efter halva. Så den får jag sätta mig och titta på själv vid något tillfälle.

Nu sitter vi vid varsin dator alla 3 och pysslar med vårt får se om det blir någon film senare.

1 kommentar: