Sommar

Sommar

fredag 12 augusti 2011

Pelargonhörnan


Så glad att jag fått alla dessa pelargonsticklingar. 21st är det så fönstrena blir fulla i vinter.




En kompis och hennes sambo samlar på pelargoner och jag har försökt tigga till mig i några år nu =) men det har inte blivit av. Men i början av sommaren var jag dit och då passade jag på.




Så nu har jag en bra samling. Fullt medveten om att man ska ta bort blommorna när sticklingarna är under tillväxt. Men var så nyfiken vilka sorter jag fått så därför låter jag blommen komma så jag ser färgen sen plockar jag bort dom.




Längtar redan till nästa sommar när de växt till sig. Vilken härlig blandning pelargoner jag har då.

4 kommentarer:

  1. Popey med robin williams och shelley duvall
    film musiken till deras filmatesering 1980 av den teknade serien Popey, om sjömanen Karlalfred som blir stark av Spenat

    SvaraRadera
  2. Vill också ha. Men tyvärr skulle jag bara ta dö på dom så jag avstår.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar samling :) Och det verkar vara lite av varje sort och olika färg. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad avundsjuk jag blir!! Jag vill oxå ha så fina och många.. Jag ÄLSKAR pelargoner! <3

    Kraam Izabell

    SvaraRadera