Sommar

Sommar

fredag 2 april 2010

Det första gröna.



Härliga dagar. Bara några dagar sen jag sådde fröna och det kommer redan upp. Tittade igår och såg det första gröna, imorse mera grönt. Det är så himla kul.



Idag satte jag lite till , så nu är mitt lilla växthus fullt. Men genialisk som jag är , fick Matts ge upp sitt glas skåp till citronerna och mandarinerna jag satt.

Det som kommit upp redan är prydnadsmajsen, dahliorna,astrarna och citron/mandarin-kärnor. Blev tvungen att avbryta skrivandet för att kolla att det blev rätt och då ser jag att picknicktomaterna kommit upp lite också. De hade inte kommit upp i förmiddags. Hur roligt är inte det.


Har naturligtvis gjort som vanligt och sått alldeles för mycket av allting. Så ni som vill. Hör av er så kan nog jag ge bort en hel del sticklingar när det är dags.


Har även planterat mina pelargonskott idag. Finns det någon som har pelargonskott eller andra roliga blommor så är jag alltid intresserad.

Matts har sin egna lilla blomma som han klarar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar