Sommar

Sommar

onsdag 14 april 2010

Jerome ,jag och cykeln


Alla som känner Jerome förstår min tvekan att cykla med honom. På plan är han jättelydig ,men annars är han "lätt" hispig. Alltså har inte jag velat cykla med honom, men nu fick det va nog. Det ska gå att cykla även med honom. Dessutom är det något som verkligen skulle va bra för honom.

Så igår bestämde jag mig. Fram med cykeln ut med hunden och iväg. Började lite försiktigt med att gå med honom och cykeln. Ut på en mjuk grusväg och upp på cykeln, Jerome klart förvånad över att jag satt där och han skulle springa bredvid. Men det gick superbra. Han travade så fint så bredvid mig.


Imorse efter att jag skickat iväg Melissa och Matts så var det dags igen. Ut och iväg, idag hade han fattat att det faktiskt var skönt att få trava på . Han försökte rusa lite men inte värre än att han lyssnade direkt jag sa åt honom. Han klarade även av att stanna och sätta sig alldeles tyst, fast ärkefienderna dök upp framför oss.

Cyklade ut på grusvägen och bara njöt. Vi var iväg till ett ställe det samlas massa tranor på åkern. Satte oss vid kanten och tittade . Han lyckades faktiskt sitta alldeles stilla och bara titta han med , även när de lyfte och flög iväg.



Så nu är det bara att fortsätta cykla och göra av med energi, passar oss bägge.


Lyckades även få med mig Matts på en cykeltur efter jobbet. Cyklade ut och välkomnade våren. Blåsippor, tranor och kladdiga grusvägar är väl riktigt vår.

1 kommentar:

  1. Vad lycklig han kommer att bli nu, när han får göra något nytt, som innebär att han får göra av med energi !
    Har en känsla av att ni kommmer att bli lyckliga både du och Jerome förresten ! - Du som har en så härlig cykel !
    Måste vara härligt att trampa på den klenoden !

    SvaraRadera