Sommar

Sommar

onsdag 1 december 2010

Vargfrågan


Tänk vilket infekterat ämne , varg eller inte.
Själv är jag för att vi ska ha varg i Sverige. Tycker den hör till vår fauna.


Men jag förstår alla som är rädd. Kan själv känna lätt oro när jag vet att det varit varg här i skogen och jag går ut med hundarna. Men ändå vill jag att de ska finnas även här.

Jag får väl visa tillbörlig respekt för dessa djur som kan finnas i vår natur.

Så tanken att de ska tillföra nya vargar med nya gener välkomnar jag. Sen att jag t om har annan åsikt än mina närstående och inte kan disskutera ämnet ens med min egen mamma det tar jag.


Hoppas bara de får vara ifred för dessa varghatare som bedriver hetsjakt och tjuvjakt på dem..

1 kommentar:

  1. Jag tycker också det finns plats för de här djuren i vår natur.
    Däremot ska man väl vara försiktig med att plantera ut djur som fötts i fångenskap.
    De beter sig ofta "fel" och då kan det bli ryslgt tokigt.
    Den vargen som sprang utanför min förra trädgård, och sedan blev påkörd uppe vid riksvägen var nog en sån stackare...
    Så länge de är helt vilda så tror inte jag de utgör någon fara för oss människor.

    SvaraRadera