Sommar

Sommar

torsdag 16 december 2010

Snökaos, men inte här.


Snökaos i hela landet skrivs det.

Men inte här, iallafall inte som jag märker. Har varit på mina ordinarie hundsvängar och faktum är att både jag och hundarna njuter. Gimmick lägger sig och rullar i snön. Jerome och Lindsey rasar runt i en vansinnig jakt på varandra. Ozzy satsar allt han har för att springa i djupa plogbrinkar och leka med snöklumpar. Den enda som inte tycker om det här är Hugo en liten pincher utan päls.


Efter promenaderna sätter man sig och njuter av en kopp kaffe och planerar resten av pyntningen( ni som inte känner mig vet ju inte att Det är vansinnigt mycket julpynt som ska upp). Tömde 5 kartonger igår , hade tänkt hinna med lika mycket idag. :)

Men innan jag kunde sätta igång läste jag Aftonbladet
på nätet och det är ju otroligt vilken kaos ett snöfall orsakar. Hela Sverige blir ju nästan lamslaget. Förstår igentligen inte varför det ska behöva ske så många olyckor. Om folk sansade sig och insåg att det är halt eller jobbigt väglag skulle färre olyckor ske.

Det är ju faktiskt vinter och en härlig vinter i mitt tycke, men man får ju anpassa sig efter vädret.

1 kommentar:

  1. I Heby har vi iaf lite "snökaos". När jag var liten hade vi helt enkelt sagt att det snöade, förstår inte varifrån ordet kaos kommer egentligen..
    Visst, det blåser och yr igen men vaddå, vi bor i Sverige och har fyra årstider, en som kallas vinter. Jag tycker också att det är så himla mysigt att vara inne och stöka när det är oväder ute.

    SvaraRadera