Sommar

Sommar

torsdag 16 september 2010

Semester önskan




Jag skulle vilja åka på semester. Vet inte riktigt vart men Aten skulle vara härligt.
Har inte varit utomlands sen jag var liten och åkte på bilsemester med familjen. Så nu känns det som det är dags :)
Varför jag känner för Aten vet jag inte riktigt. Kanske för att vi såg Clash of the titans nyligen.


Tänk att besöka Akropolis och fantisera att man går bland de gamla gudarna. På något sätt är de som de finns kvar där. Tänk att få träffa Herodes, eller kanske inte :)



Skulle vara fantastiskt att få se alla gamla tempel och byggnader.



Eller gå till loppmarknaden , tänk att få rumstera om där mellan försäljarna och kanske göra något riktigt fynd.


Något som jag dessutom vill är att besöka deras frukt och grönsaksmarknad. Tänk vad härligt att köpa med sig färsk frukt , sen gå vidare till saluhallen och fortsätta handla allt man bara kan tänka sig för den perfekta rundvandrings turen.


När man vandrar runt under dagen har man en perfekt mat korg med sig inhandlat lokalt.



Sen är ju jag sådan att jag vill se så mycket som möjligt så man får väl se till att ta med sig en bra reseskildring och även gå runt på måfå. Går man vilse finns det alltid någon vänlig själ som hjälper en hem.



Eller ligga på en skön strand och njuta av solen, för att på kvällen sätta sig på en uteservering med något gott att dricka.



Nu får jag väl fortsätta drömma om att åka dit ett tag till.

1 kommentar: