Sommar

Sommar

söndag 12 september 2010

Filmintresse

När Matts och jag träffades för många år sedan, brukade vi hyra film och dricka pina colada . Film intresset har hållit i sig. Ibland kunde vi hyra 6st filmer över en helg och bädda madrass på vardagsrumsgolvet. Där låg vi sen hela nätterna och tittade.

Nu om vi försöker en natt slutar det med att Matts ligger och snarkar och jag o Melissa tittar. Tror inte Matts sett en hel film som vi försökt se när klockan blivit mycket :D

Melissa och jag brukar se True Blood och The gates 2 bra serier.


Inatt tittade vi på nya Robin Hood. I mitt tycke en bra film. Melissa gnällde först för att det gjorts så många Robin Hood filmer, men det här är ju innan han lever som Robin Hood. Russel Crowe är en bra skådespelare dessutom. Lite fulsnygg.

Nu försöker jag lära mig att filma själv och lägga på ljud. Naturligtvis inga avanserade saker , men svårt ändå. Startade med bildspel som jag satte ljud till. Sen igår filmade jag för första gången med vår kamera. Hem och klippte och satte musik till. Så roligt. Programmet jag använder är Pinnacle 14 ett lätt och bra program. Tur nog har jag Melissa att fråga när jag inte fattar.

Så nu kommer jag väl filma djuren och annat tills familjen spyr på mig ;P

1 kommentar: