Sommar

Sommar

tisdag 21 september 2010

Hundarnas favorit


Nu har jag kommit på ett jättebra recept på hundgodis.
Det är iallafall bra för mina hundar eftersom jag inte ger dom tuggben . Jerome sväljer stora bitar hela, vilket inte är bra för magen.
Jag kände att jag behövde någonting med tuggmotstånd så tänderna får sitt. Dom kunde behöva lite hjälp med andedräkten också.

Så här lyder receptet som gör att Jerome sitter stadigt i 2 timmar och bara tittar på ugnen :)
1 liter vatten som jag har 2 st köttbuljongstärningar i.
ca 6 dl grovt rågmjöl
ca 3dl vetemjöl
1/2 dl rapsolja
2 ägg
2 tsk bakpulver
3 kvistar mynta
7 mått plauqe off ( alltså måtten som finns i burken)
plauqe off är ett medel mot tandsten.

Nu har jag bara uppskattade mått här eftersom jag höftar med mjölet, vet inte riktigt hur mycket jag använder ni får testa er fram.

Börjar med att ha ugnen på 225 grader när det blivit lite yta på så sänker jag till 100 sen får det stå där ca 2 timmar.Dom ska bli som skorpor eller gärna hårdare.

Mina hundar älskar det, så testa själva ett bra hundgodis.
Lycka till :)

1 kommentar:

  1. Verkar ju nåt som t.o.m. jag skulle kunna fixa ihop! Tack för tipset!!!!

    SvaraRadera