Sommar

Sommar

torsdag 16 februari 2012

Utelåst



När Melissa var ca 2 år gammal gick jag bara snabbt ut för att hämta ved. När jag kommer till dörren har hon låst den. Ungen sitter på köksbordet och tittar på mig gapskrattande. Jag försöker få henne att gå och låsa upp dörren.

Hon tar sig ner från bordet och jag hör hur hon försöker låsa upp, men den är för trög för henne. Lyckas prata med henne så hon går upp på köksbordet igen. Väl där lyckas jag efter mycket övertalande få henne att öppna fönstret så jag kan komma in den vägen.

Melissa var överlycklig, men det var inte jag. Skällde väl lite på henne och talade om att så fick man inte göra.

Efter ett litet tag måste jag hämta något annat ute och tänker mig inte för. Springer ut och gör det jag ska och vad har hänt när jag kommer tillbaks till dörren. UNGEN HAR LÅST IGEN

Mitt humör var inte det bästa måste jag erkänna. Lyckades få henne att öppna fönstret och jag kunde krypa in genom fönstret en gång till.

Efter det hade jag alltid en nyckel med mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar