Sommar

Sommar

söndag 12 februari 2012

Mannen i mitt liv




Matts och jag blev tillsammans 1986 så vi har haft några år tillsammans.

Matts har alltid lyckats strula till saker på något vis, tänkte avslöja honom här.

I början av vårt förhållande så hade han varit ute och festat med några kompisar ( bodde i Tärnsjö). När han kommer hem tar han sig ett glas mjölk och kommer in i sovrummet för att lägga sig. Han är av den tron att jag sover , så när jag studsar upp och säger hej blir han så rädd att han sular iväg mjölken rätt i taket. Bara droppade mjölk rätt ner i sängen.



Naturligtvis får jag väldigt roligt . Sen berättar han om cykelfärden hem över åkrarna . Hur han kört från dike till dike =)

Våran första melodifestival vi tittade på tillsammans var inte heller så lugn. Jag skulle ta av min tröja för det var varmt. Då kastar sig Matts fram och drar ned den igen , han fick för sig att jag inte hade något under. Förklarar sig med att han inte ville att jag skulle bli generad.


Efter ett tag ska han tända eld i vedspisen och vi hör världens explosion från köket. När vi kommer in där är det sot i hela köket och Matts står där utan ögonfransar och ögonbryn. Han hade sprutat t-röd direkt på glöden .

Sen har vi historien om när jag var gravid och vi flyttade in i huset. hade mått hur bra som helst men där började morgonsjukan direkt. Det stank så och jag klarade inte av lukten på mornarna utan spydde som bara den. Bad Matts skruva upp panelen på proppskåpet och även bryta upp väggen för det kändes att det låg något dött djur där. Han vägrade.

Efter förlossningen bad jag honom igen men icke. Blev så arg att jag hämtade grejer och gjorde det själv. Bakom proppskåpet och i väggen låg det 35 döda råttor. Där hade jag gått och varit sjuk i alla månader fast det gick att åtgärda.

När vi fick Melissa och precis kommit hem , åkte vi till Tierp och skulle kolla in lp-skivor. Jag gick ut före honom , men lämnade Melissa kvar för det var så kallt ute. Matts kommer ut utan dotter. jag får gå tillbaka in igen och förklarar för han som jobbade att Matts glömde vår baby. Den killen skrattar än idag när vi träffas. Undrar om vi glömt något mer barn i affären.

2 kommentarer: