Sommar

Sommar

fredag 17 februari 2012

Kryssningsdags




Inte ofta man sitter en fredag och längtar till måndagen. Men det gör jag nu.

Nu har ju sportlovet börjat och vi åker på kryssning. På måndag bär det av med Melissa , Jessika och Emma.

Vilken tur man har att Melissa fortfarande är ok med att jag åker med på sådana här nöjestripper.

Melissa och jag har tagit en kryssning på sportloven fler år . Men förut har vi åkt ensamma eller att Melissa haft en kompis med sig.

Men nu är det hela trion som åker. Har fått förordningar att hålla mig ifrån discogolvet. Men det är ok att jag sitter där i baren med en drink =)

I Helsingfors ska vi besöka Sea Life, riktigt roligt. Både Melissa och jag är intresserade av hajar mm. Dessutom är det skönt att ha ett mål för dagen. Är inte så mycket för att bara ströva runt. Det har vi gjort förut så denna gång blir det lite annat.


Melissa har åkt på kryssningar ända sedan hon låg i magen. Vi åkte på en kryssning 1 vecka innan hon skulle födas. Alla hade sådana problem med att jag åkte på kryssning hög gravid. Människor påstod att man inte fick åka när man var så långt gången. Men det kollade jag upp och dom lovade mig en helikopter resa om födseln startade ombord.


Då åkte vi med en gullig killkompis vi hade (som tyvärr är död idag) och jag hade så roligt åt honom. Det här var inte så långt efter Estonia så han var skärrad att något skulle hända. Men han hade superkoll , han kollade upp vart flytvästarna var, vart vi hade närmaste nödbåt mm . Sen bestämde han att om något skulle hända skulle jag absolut ha 2 flytvästar =)

Om det kunde bli måndag någon gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar