Sommar

Sommar

onsdag 6 juli 2011

Min första lön


Tog mig tid att gå igenom smyckeskrinet häromdagen. Vilka minnen det ger en.

Kommer ihåg när jag fick min första lön. Jag var så stolt och hade bestämt att jag skulle köpa något bestående för den.


Jag var inte så förtjust i smycken men däremot behövde jag en klocka så jag gick in på vår lokala ur och guldaffär, Eklunds ur.

Det var ju inte som nu att du kan köpa smycken och klockor lite överallt .Men vår affär var bra och är än idag.

Gick allafall in där 13år gammal och så stolt. Han tog fram lådorna med klockor och jag stod där och valde. Men det var bara armbandsur och jag ville ha något lite ovanligare. Så jag frågade om han hade fler klockor någonstans. Då drog han ut botten lådan och där hade han klockor som var lite äldre och att ha i ett halsband istället.

Tittade igenom dom och kom till en liten klocka med blå baksida och något motiv på. Kommer inte ihåg nu vad det var för motiv men den var så fin. Den var rätt dyr , blev av med nästan hela lönen. Men det var det värt för den hade jag köpt för egna hoptjänade pengar.

Jag har klockan kvar än idag men baksidans motiv och färg är borta efter att någon klev på den efter att den ramlat på golvet. Men den fungerar fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar