Sommar

Sommar

söndag 19 juni 2011

På resande fot


Sitter här med ont i ryggen och allmänt stel hela jag , men hade inte väntat mig något annat efter igår.

Det var dagen DET för Melissa hon skulle åka till London med kompisen som bor i Järna. Dom ska vara där 5dagar så det var ju spännande.

Vi hade bestämt att jag skulle åka med till Järna så hon skulle slippa den resan ensam då det är lite bökigt med tåg byten .

Vi åkte härifrån kl 9,45 och var i Järna ca kl 14.00 men allt flöt på riktigt bra . Väl där åkte vi till Bea med bagaget sen gick ner och tog en pizza. Tjejerna var så uppspelta och nervösa. Melissa hade ju aldrig flygit förr .

Sen gick vi hem till dom och tog kaffe. Dessutom lyckades jag tigga åt mig pelargon sticklingar då Nille har ett 70-tal olika pelargoner (7st olika tog jag) .

Melissa var lite stirrig men det är ju förståeligt.


Sen var det bara för mig att gå ner till pendeln och ta mig hem . Hade räknat ut att det skulle flyta på så jag kom till Tierp en kvart innan bussen hem skulle avgå, men icke.

Pendeln från Järna till Upplandsväsby stod still enligt dom var det signalbrott. Jag tänkte inte så mycket på det. När jag kom fram till Upplandsväsby stod upptåget inne så jag hoppade på.




När konduktören kom hade jag kommit på att det kanske var fel tåg och naturligtvis var det de . Det här var tåget efter den jag skulle åkt med och gick bara till Uppsala ;(

Väl i uppsala satte jag mig och väntade på tåget som skulle till Tierp. När jag kom på att jag skulle få vänta 2 timmar i Tierp om jag tog det. Sprang iväg för att kolla bussen , när den skulle åka. Den skulle avgå om 35minuter så det var ju bättre iallafall .

Så resan avslutades kl 20,30 vilken dag. Allt för en pizza i Järna :-)

Så nu är jag helt slut idag, men det var det värt.

Melissa ringde från London och berättade att allt gått bra. Hon hade skrattat av skräck när hon flög. Men det hade varit kul samtidigt.


3 kommentarer:

  1. Vilken dag.... :D
    Men Melissa är väl lycklig i alla fall. :)
    Min första flygresa gick också till London, men jag minns att jag var lite besviken... - Det var ju som att åka buss ungefär. :D
    Jag hade nog trott att det skulle kännas lite mer speciellt att flyga.
    Men London skulle jag gärna vilja åka tillbaka till.
    De kommer att ha det toppen där. :)

    SvaraRadera
  2. Oj då så det kan gå! Skönt att det gick bra i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Ja, vilken dag azzå, hu.

    Glad Midsommar önskar vi er alla :)

    Kramiz

    SvaraRadera