Sommar

Sommar

måndag 7 februari 2011

Hektisk dag


Hade tänkt ha en slappar dag, bara göra det absolut nödvädigaste. Men ack vad jag bedrog mig.

Jerome väckte mig inatt igen dålig i magen. Somnade om då väckte Melissa mig , magsjuk.

Upp kl. 6.00 väckte Matts , fikade med honom gick o la mig när han gått till jobbet. Somnade om efter ett tag då ringde telefonen, grannen sjuk behövde skjuts till sjukan. Klart man ställer upp, nästa gång kan jag behöva hjälp.

På väg till akuten ringer nästa kompis, behövde sällskap till veterinären med sin sjuka hund. Som hade blivit förlamad . Hade tid på eftermiddagen. Klart jag hjälper till bara jag hinner hem från akuten svarar jag.

Hinner hem till 11.30 ut med mina hundar, kommer in när nästa kompis kommer för vi hade bestämt vi skulle fika. Ledsen men jag är stressad måste ut med grannens 2 hundar också innan jag åker vidare till veterinären.

Måste även upp till Matts en sväng på skolan. Hon skjutsar mig. Tar ut Ozzy o Hugo åker sen vidare upp till skolan . Hade varit smart o satt på kaffekannan innan vi åkte.

På väg dit ringer hon som var på sjukan undrar om jag kan hämta, så upp till Matts vidare till Tierp hämtar, hem dricker kaffe stående dags att åka vidare till veterinären.

Skönt nog så var det inte så allvarliga fel som vi befarade, trodde nämligen vi skulle åka hem utan hund och hon är bara drygt 3 år så det är tragiskt. Men troligtvis en boreliainfektion. Så en ordentlig laddning pencillin och en cortison spruta och hunden med hem :)

Kommer lagom hem tills Matts slutar jobbet. Så direkt upp till grannen för Matts hade sytt ett överdrag till hans soffa. Sen har det fortsatt med mat. Melissa fick en ny speldator av gullig granne och nu kl 21.35 sitter jag äntligen och tar det lugnt.




Hoppsan vart tog dagen vägen?

3 kommentarer:

  1. usch! hoppas sjuka vovven mår bättre?!

    sv: aaah, najs med lite egensådda grönsaker... de gjorde frugan i vårt förra boende. blir växthus här hemma till våren.

    ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, hoppsan... ! :D
    Du fick då i alla fall en himla massa gjort.
    Mina dagar brukar försvinna utan att jag gör ett skit ibland. :D

    SvaraRadera
  3. Ja, hoppsan... ! :D
    Du fick då i alla fall en himla massa gjort.
    Mina dagar brukar försvinna utan att jag gör ett skit ibland. :D

    SvaraRadera