Sommar

Sommar

måndag 14 februari 2011

Vissa nätter är bara hemska


Ibland är det som förgjort , hur man än gör så blir natten hemsk. Inatt var det så.

Som det brukar var det svårt att komma i säng vettigt på en söndag. Alltså hann klockan bli närmare 12.00 .

Efter ett tag kom Puma upp och skallade mig i ansiktet. Han brukar gosa ett tag och sen lägga sig bredvid mitt huvud. Men inatt var han sur . Jag hade inget bra foder så han var hungrig. Har 2 olika sorter men inget duger åt min tjockis. Då förpestar man natten för matte genom skallning ;)




Lyckas precis somna när Jerome sätter igång att skälla. Jag sover alltid med öppet fönster och inatt gick områdets räv utanför och ropade. Antagligen parningstid. Det kan ju inte Jerome lyssna på utan att säga sitt . Bara att stänga fönstret.




Sen är ju natten liksom förgjord för då ligger man där och väntar att nästa grej ska hända. Så plötsligt ringer väckarklockan och det är dags att gå upp.

Så imorse var jag inte så glad på mina djur :)

2 kommentarer:

  1. du får gå ut och skalla en räv i natt

    SvaraRadera
  2. Har såna nätter med mina barn ibland. Det är bara att le och se glad ut inget att göra nåt åt.

    Det är underbart!

    SvaraRadera