Sommar

Sommar

lördag 5 februari 2011

Melodifestivalen 2011


Nu startar det igen. Melodifestivalen . Jag svor att jag inte skulle titta i år. Men jag blir väl sittande där iallafall och tittar, lyssnar och svär över att fel låt kom med.

Matts han är ju helt inne i det här med melodifestivalen, han går ut på svt och förhandslyssnar. Han försöker få med mig också i galenskapen, men än har jag hållt det jag sa förra året :) Men jag vet att jag kommer lyssna ändå ikväll.

Ni som vill kan gå ut här och förhandslyssna ni med: http//svt.se/melodifestivalen





Däremot gillar jag musik kanalen Vh1. Ofta musik som är rena nostalgitrippen tillbaks till unga år.

Här där vi bor är det problem med vissa av kanalerna så fort det varit strömlöst eller oväder. Naturligtvis är det Vh1 som försvinner och det är mest bara äldre som bor i området så det felanmäls inte.

När jag felänmäler så får jag konstiga kommentarer som, ingen annan har ringt eller har du gjort en ny sökning. Klart ingen felanmäler, dom över 70 vet säkert inte ens om att vi har den kanalen.

Däremot om trean försvinner så ringer alla .

Nu har Matts gått ut på nätet och tittar backstage på svt. Han följer nästan allt nu.

En av våra gaykompisar skrattade åt Matts förra året. Tyckte det var ovanligt med en straight som var mer schlager galen än honom. Skulle bjuda med honom någon gång på gaygala, tyckte han verkade passa där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar