Sommar

Sommar

lördag 26 juni 2010

Midsommar






Har haft en bra midsommar iår. Midsommarafton samlades vi några grannar och grillade och hade allmänt trevligt. På natten gick Matts, Melissa och jag ut och plockade blommor , men myggen anföll så vi gav upp. satte oss framför tv:n och tittade på film istället. Skön avslutning på dagen.


Imorse tog jag en sväng på cykeln med Jerome, lagom varmt. Han visade mig en skadad stare, men jag klarade inte av att ta ihjäl den. Hann bara 2 meter så kom en skata och dödade den. Så den led inte så länge. Inte kul när det händer , men naturens lag.

Vi cyklade över gräsmatts odlingen, så skönt med lång raksträcka. Bara att släppa Jerome då man har full uppsikt så långt. Han verkligen sträckte ut, syndes att jag slarvat ett tag med cyklingen . Massa uppdämd energi. Plötsligt dök han ner i diket, där det bara är svart lera. Tvärsvart hund, tur nog finns det ett stort krondike där så det var bara att skicka ner honom där för en avsköljning.






När vi kom hem så fick han stanna ute för torkning , inte roligt att släppa in honom blöt. Själva tog vi frukost ute på framsidan, jättehärlig dag hittills.


Resten av helgen hoppas jag följer i samma spår så blir det en perfekt midsommarhelg =)

1 kommentar:

  1. Jerome ser också nöjd ut med midsommar ! :D
    Vad härligt !

    SvaraRadera