Sommar

Sommar

söndag 2 oktober 2011

Äntligen klövjeväska


Nu är det på gång. Matts har äntligen börjat på klövjeväskan. Detta är något jag velat ha sen jag hade Magic, alltså ca 20år . Bara det att har man en karl som är sadelmakare och tillverkar alla koppel, selar, halsband mm till hundarna så vill man inte gå och köpa en.

Min första födelsedagspresent från Matts var ett hundkoppel och halsband till min Lorry som jag hade då. Det kopplet har jag fortfarande till Jerome 25 år senare.




Klövjeväskan är inte färdig men vi var tvungna att pröva den för att se hur den passar. Jerome blev så stolt och gick runt med hög svans och stoltserade.




Men när det var dags att ta foton av honom så var han inte lika road.




Matts har alltid råkat ut för att jag vill ha saker till mina hundar så får han sy dom. Sen när jag gått olika kurser så har det blivit väldig aktivt syende för Matts. Blir att människor vill ha specialtillverkade selar mm. Då går jag hem till Matts och så tillverkar han =) och jag får kursen betald , bra fördelning eller hur?


2 kommentarer:

  1. Så fin han är i sin klövjeväska!:) Han är en riktigt stilig schäfer! :-)

    Ha en trevlig söndag!

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  2. Vilken fin klövjeväska :) Dem är riktigt bra att ha :)

    SvaraRadera