Sommar

Sommar

fredag 7 september 2012

Druvjuice





Tänk vad härligt när man kan gå in i växthuset och fylla en hink med vindruvor.

Var hos svärmor igår och fick erbjudandet att plocka hur mycket vindruvor jag ville. Naturligtvis ville jag det så jag tog en hink som jag fyllde på ett litet kick. Finns dubbelt så mycket kvar fortfarande i växthuset. Så jag kanske plockar mer på onsdag när jag ska dit.

Svärmor hade kokat vindruvsjuice av sina blev så himla gott. Så det gjorde jag med idag av mina.

Fyllde en stor kastrull med druvor , sen hälften så mycket vatten. Lät dem koka ca 10 minuter eller tills alla druvor spruckit. Lät dem rinna av. Sen är det bara att söta efter behag.

Nu har vi vår egen druvjuice till frukosten och god är den.

7 kommentarer:

  1. Åhh vad härligt! Aldrig tänkt att man kan göra juice på dem. ... men iofs så får vi inga druvor heller...haha, ha en grön och en blå, men aldrig fått några druvor :(
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter gott skicka en flaska hit :)
    Förresten har du nu börjat få reklam popups som kommer när man ska kommentera som matts hade innan :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tagit bort en sak nu så får vi se om det hjälpte

      Radera
  3. Hej =) härlig blogg och jätte fina färger. =) Hoppas du får en bra dag. kram

    SvaraRadera
  4. Beklagar sorgen vännen min och förstår att det känns tungt för er alla just nu. Starkt av dig att ändå svara mig, tack gumman och min tanke är med er. Tröst kramizar i massor här ifrån oss / Marre med flock.

    SvaraRadera
  5. Måste vara underbart gott! :)

    SvaraRadera
  6. Åh nu blir jag avis. Kanske skall göra om balkongen?!

    SvaraRadera