Sommar

Sommar

fredag 23 september 2011

A little pony


Melissa har ju blivit intresserad av my little pony igen och då speciellt Pinkie Pie vars karaktär är som Melissa. Lite galen och hyper =)




Själv är jag lite trött på hästar. Nej inte så men jag råkar ut för dom lösa på vägar.

Var väl ca 2 månader sen det gick 2 hästar vid vägen direkt söder om Tierp. De hade smitit från hagen. Jag är sådan att jag stoppar trafik och försöker få in dom eller i detta fallet försökte jag få tag i ägarna. Lyckades få tag i ett par andra som hade hästar i hage bredvid så dom tog hand om hästarna.

Idag var jag ut på några stora fält för att kunna kasta med min bollslunga och leka med Jerome ordentligt. Eftersom jag är sjuk har han tyvärr blivit lidande när det gäller motion.

När jag ska åka därifrån ser jag en häst (ponny) komma gående på vägen , stannar ibland för att ta sig en nypa gräs. Parkerar bilen och går emot ponnyn som glatt skrittar fram till mig och buffar mig i magen. Väldigt sällskaplig =) Tar hästen i grimman och går upp till en gård en bit bort där det går 5 hästar i olika hagar. Det var ingen hemma så jag tar och ställer in ponnyn i en box och lämnar en lapp där jag förklarar varför han står där.

Jag är ju så när det gäller djur att jag försöker hjälpa till så inga olyckor ska ske.

Värsta var när det gick en tjur på vägen. Försökte få in den på gården som hade instängslad lagårdsbacke men han ville inte. Fick hjälp av en kille som stod i mötande körfält och stoppade trafiken därifrån. Men han lyckades inte heller slutade med att tjuren jagade mig runt min bil innan jag lyckades kasta mig in i den. Då kliver lastbilschauffören som suttit och gapskrattat åt mig ur tar en käpp slår tjuren i huvudet och leder in den. Hade han kunnat gjort tidigare tycker jag =(

4 kommentarer:

  1. Men hur kan de rymma så många hästar? Är folk slarviga med att se till att grindar mm är stängt? Det kan ju hända hemska olyckor om man upptäcker det för sent... *ryser*
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Oj! Du är modig du! Men kasst att han satt och skrattade åt dig :(

    Sv: Ja, Fibron gillar inte förkylningar. Tycker minsta lilla infektion gör en väldigt dålig numera.

    Hoppas du mår bättre och får en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vi brukar hyra på VIP Video i Åhus eller på hemmakväll I Kristianstad, billigast på Hemmakväll :)
    Hyr 1 film, lämna dagen efter.
    Hyr 2 filmer eller fler, lämna inom 1 vecka.
    Hyr nyheter för 50 kr st eller 3 för 120 kr.
    Hyr äldre filmer för 30 kr st eller 5 för 100kr.
    Ha en kanon söndag! Jag hoppas mitt snörvel har gett sig lite :)
    Kram Maya

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, ha!!!
    Men det var ju tur att han satt kvar i bilen och skrattade ett tag. - Det blir liksom så mycket bättre blogginlägg då... ;)

    SvaraRadera