Sommar

Sommar

måndag 3 maj 2010

Trädgårdsarbete











Gillar att hålla på i trädgården, bara en sak har ingen längre. Använder mig av rabatterna utanför huset i fruktvill. Man får ju göra det bästa av situationen.














Många tycker att jag är helt galen, men det gör inget.











Sår ,rensar ,planterar och njuter. Växthuset inomhus har jag skrivit om tidigare och där växer det för fullt. Idag började jag utomhus med att rensa rabatterna så jag kan plantera ut mina blommor, tomater mm senare

.










Har kommit överrens med Elisabeth att jag ska få så pumpor på en del av deras åker. Så iår kommer vi förhoppningsvis ha egna halloween pumpor.










Just nu är det bara krokus,tulpaner,blåsippor, sillor,påskliljor och ogräs som växer i rabatterna. Men allt kommer så sakta, aklejorna, prydnadstisteln, liljorna och löjtnantshjärta är på väg. Sen blir det utplantering av dahlior, nejlikor mm.










3 kommentarer:

  1. Visst är det kul att påta nu på våren ?
    Tyvärr brukar min lust avta senare på säsongen... :D

    SvaraRadera
  2. Hääärligt med vår!

    Och Fruktvillsvägen...där har även jag bott 1990/91

    SvaraRadera
  3. Kul att komma in och kolla en ny blogg, ser att du gilar trädgårdsarbete du också..:-)).

    Hälsningar
    Ann-sofie, Frövi

    SvaraRadera