Sommar

Sommar

tisdag 16 november 2010

Julmarknad Österbybruk





I helgen bar det av till julmarknaden.


Melissa och jag skulle stå där och sälja. Matts läderprodukter var det meningen men så bestämde vi oss för att ta med glöggseten och Melissas konst.




Upp 5.30 på lördag morgon o så iväg. Bara det att jag blev så stressad att jag tog fel skor. Gympadojjor och naturligtvis klev jag i vatten redan på väg till bilen. Med resultat att jag frös hela dagen , dyblöta skor är ingen höjdare. Ingen bra början.


Men vi hade det roligt iallafall. Melissa var den som gjorde affärer. Folk blev så förtjusta i hennes teckningar och tavlor. Stolt mamma stod på sidan och lyssnade när folk pratade med Melissa. Hon blev utfrågad om tekniken hon använde och hur hon kunde använda både pennor och rita på datorn. Hon fick väldigt mycket beröm.

Hon sålde 6 st tavlor och massa teckningar.

En kvinna blev så förtjust i hennes alster så hon köpte 3 tavlor. Dessutom berättade hon att hon hade ett barnbarn som också ritade och la ut på internet. Damen skrattade och sa att hon skulle bli galen när hon köpt Melissas tavlor :-)


Matts produkter sålde vi inte så många av. De kom och frågade efter saker de var vana att vi brukar ha med oss men inte hade denna gång. TYPISKT





Men jag är glad ändå så kul att folk uppmärksammade Melissas konst.

1 kommentar:

  1. när kommer nästa inlägg,,eller är det här månads klubben

    SvaraRadera