Sommar

Sommar

onsdag 11 januari 2012

Riktig långpromenad




Vad jag längtar efter att kunna ut och gå riktigt långt.

Bara ta med mig Jerome och knalla iväg och bara gå och gå. Märker på Jerome också att han inte får det han behöver. Inte någon som är intresserad av att se till att han får göra av med energi.

Kan förstå Matts eftersom han alltid ansett att hundarna är mina och alltså mitt bekymmer. Han tar ut honom så han får göra från sig men mer än så är det inte.

Men foten blir allt bättre så snart ska jag väl kunna börja igen.

Ha en bra dag alla

8 kommentarer:

  1. Hoppas foten snart är okej igen!
    Du får försöka trösta dig med att nu är det så jäkla halt att ingen vettig människa går ut på långpromenad i alla fall... :/

    SvaraRadera
  2. Viktigt att vila foten så du gör rätt i att inte anstränga dig nu. Hoppas att du jättejättesnart kan ut och ta dina efterlängtade promenader!

    SvaraRadera
  3. Ett tips, kör uppletande inne en stund varje dag då ska du se att han blir nöjd. Lek med bollen, hundspel, kong är också bra o kul.

    Men det viktigaste är ju ändå att din fossing snart blir bra. Krya på dig. Kramiz

    SvaraRadera
  4. kör lite med uppletning sen hans godisspel. Idag hittade han på en alldeles egen lek när jag var borta. Låt katten ha ner lussebullarna från bordet så kan Jerome äta upp det . Kommer hem jätteglad hund går in i köket får en hund som ser ut som han ska dö, kastar sig handlöst på rygg med öron så närma huvudet det bara går och titta på allt annat än matte.

    SvaraRadera
  5. Skriv en ny blogg vetja kryck Nette

    SvaraRadera
  6. Tycker det ser ut som om du har en riktigt snygg schäfer -långhår väl?
    Det är ju en arbetskrävande ras så du får se till att snabbt bli bra i foten;-) Halkan är inget problem om man har halkskydd på skorna. De som man enkelt fäster med kardborreband runt vristen är bäst tycker jag/vi. Där sitter broddarna bara under hälen men det är ju den man sätter ner först. Finns på Apoteken och kostar ca 70 kr en bra investering.
    Haré!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jerome har skurit sig i tassen så han har fått bandage han med och vila. Så vi haltar faktiskt runt bägge två. Det är en blandning Vit Herdehune/ schäfer .

      Radera