Sommar

Sommar

torsdag 15 juli 2010

Solbad


Tänk vad härligt det är att ligga på en strand och bara slappa. Bada när det blir varmt .

Igår var vi vid Rullsand, första badet och soltillfället för mig. Så skönt.

Tyvärr blev inte natten lika skön, men det var ju självförvållat. Bränt mig naturligtvis. Röd var lindrig beskrivning av färgen på mig.

På kvällen hittade vi något roligt. Gamla bilder.

Där bland alla bilder hittade jag kortet på mormor. När hon sitter framför sollampan . Solglasögonen på. Nästan 40-år sedan lika soltokiga då. Kommer ihåg monstret till sollampa. Vi barn fick absolut inte sitta framför den eftersom man lätt fick brännskador.

Igår behövde jag inte lampan, men brännskador fick jag iallafall =)

1 kommentar:

  1. Aj, aj, aj...
    Jag har faktiskt klarat mig helt från att brännna mig i år.

    SvaraRadera