Sommar

Sommar

fredag 12 februari 2010

Väntetid

I tisdags hamnade jag på sjukhus. Först i Tierp men de kunde ju naturligtvis inte ta de prover som behövdes, så skickades vidare till Akademiska akuten där. Ville inte alls , förstod att det skulle ta tid och mycket riktigt 5 timmar innan jag fick träffa läkaren. Tog bara 20 minuter innan de tog proverna så från det till läkaren dök upp blev lite långtråkig.


Men i samma korridor låg det en gammal kvinna som var helt senil. Jag tyckte så synd om henne , men kunde inte låta bli att skratta samtidigt. Hon hade kommit dit från något hem, men utan skötare och det orsakade kalabalik. Hon smet nämligen hela tiden. Hon kunde knappt gå men rätt var det var så var hon borta akutpersonalen ut på jakt och hittade henne nästan ute. Tillbaks med henne till britsen, där hon låg ett tag sen var det dags igen. Det slutade med att en av akutsköterskorna fick sitta med henna.Tanten tyckte det var helt onödigt hon kunde väl bara få gå hem. Men hon visste inte var hon bodde. Konstigt att hon inte hade någon följeslagare för personalen där hon kom från måste ju vetat vad som skulle hända coh låta akutpersonal springa och leta efter en som rymmer hela tiden känns som slöseri med resurser.


Jag fick iallafall tiden att gå genom att följa det dramat.

Men natuligtvis blev det inga resultat för mig jag mådde likadant när jag åkte därifrån. Det som blev var att jag skulle hem och kontakta min husläkare för helt andra saker som akutläkaren kom på. Så nu har jag suttit och väntat på att husläkaren skulle ringa för det gick ju inte att få någon tid hos honom heller. Han ringer och vad händer jo han ska skicka olika kallelser på tider, så nu ska jag både till allergisköterska, på akupunktur och träffa honom ,får se hur lång tid det här tar. Dessutom ska jag ta ultraljud på hjärtat på tisdag, för allt började ju med att jag var dålig och de hörde blåsljud på hjärtat. Bara vänta och se vad de får fram av alla besök de skickar mig på. Själv tycker jag inte alls jag är i behov av alla undersökningar.. Nej jag tar hundarna på en långpromenad istället och känner att jag mår bra.

1 kommentar:

  1. Ja, men var glad att du får ta proverna i alla fall !
    Förstår att du tycker det är jobbigt, men....

    Tur för dig att tanten var på akuten samtidigt som dig, så du fick tiden att gå.
    Måste ha varit rätt dråpligt ! =D

    SvaraRadera