Sommar

Sommar

tisdag 6 mars 2012

Läkarordination




Är ju bara att inse att man uppnått den åldern när kroppen blir stelare och stelare men man tycker inte det finns så mycket att göra åt det. Går mina svängar med hundarna och försöker vara aktiv.

Sen ser man dagligen reklam om olika preparat som ska var bra för stela leder mm. Men jag är skeptisk mot alla dessa hälsoläkemedel som ska göra att man återfår ett aktivt liv =) Är aktiv men stel.

Men nu sist jag var till läkaren för mina fingrar som bara blir stelare och snedare så ordinerade läkaren hälsokost. Han berättade att det är inget som finns på apotek, men att det uppvisats väldigt bra resultat på Glukosamin och kondritinsulfat .Som stoppat upp och även återuppbyggt brosk och benvävnad. Som även hjälper till att smörja lederna.

Han ville att jag skulle försöka med dessa. Så nu ska vi röntga handen på torsdag och sen efter 5 veckor igen för att se om det gjort någon skillnad. Tar ca 5 veckor för att det ska ge något resultat. Har ju i hela kroppen men handen är det synligt för blotta ögat .

Så nu går jag på dessa hälsokost preparat som jag inte trott på tidigare så får vi se vad tiden och röntgen utvisar. Faktiskt rätt intressant om man ser att det gett effekt. Då kommer jag rekommendera detta till alla stela medmänniskor :D

1 kommentar:

  1. Vad "kul" att det verkligen skall röntgas vid 2 tillfällen också för att se om det är synligt.
    Du lär väl känna innan om det hjälper antar jag. Hoppas det för din skull :-)

    SvaraRadera