Sommar

Sommar

torsdag 10 november 2011

Grön galning ?


Håret blev ju inte riktigt så grönt som det var meningen sist jag färgade det. Så i helgen gjorde jag om det. Nu är det riktigt grönt.

Men ska jag vara ärlig så förstod jag ju att det skulle bli reaktioner haha, men den reaktion jag fick av en man på köpcentret räknade jag inte riktigt med.

Han kommer gående mellan rader av hyllor och får syn på mig. Tvärstannar, stirrar och börjar svära. Står där en lång stund och rabblar svordomar mot mig. Sen går han förbi mig fortfarande svärande om grönhåriga kärringar. Stannar ett par meter bort och eskalerar i ilska så då känner jag att det är dags för mig att gå.

Det var inte ens en gammal man utan i 40 årsåldern tråkigt att behöva reta upp sig så för en kul grej. Stackarn får säkert hjärtattack innan han fyllt 45.

4 kommentarer:

  1. Inte klokt vad en del ska bry sig om hur andra ser ut. Sköt dig själv och skit i andra - är ett ganska bra ordspråk. Jag tycker du är lite lik Plupp - fast han hade väl kanske blått hår... Kram

    SvaraRadera
  2. Men herregud! Vad är det för fel på folk egentligen!
    Har man inte mer vett än att bete sig så är en "grönhårig kärring" hans minsta problem i livet den saken är säker.

    Tycker du är asacool med ditt gröna hår jag. Skulle aldrig våga själ dock ha ha

    SvaraRadera
  3. Tänk att det ska finnas folk till allt, vet inte om jag ska skratta eller gråta, men det passar dig. Själv skulle man nog se mer död ut då man redan har olivfärg på huden, asg.

    Ha det gött. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Vet att det här är lite sent, då det var länge sen du skrev det här inlägget. Men sjukt frän grön. Du fick till det riktigt bra tycker jag! Börjar tänka på skogen och speciellt magiska skogsväsen. Häftigt. :)
    Hoppas leker på
    /Wendela

    SvaraRadera