Sommar

Sommar

tisdag 3 maj 2011

En liten Ålandstripp


Igår blev det en tripp med Eckerölinjen för en heldag på åland.




Älskar sjörbrunchen. Tänk att kunna plocka hur mycket man vill av det man tycker om. Började med en sill och laxtallrik. Sen blev det ett ordentligt lass med jambalayaräkor, bacon, äggröra och lökringar. Kaffe och juice till . Vilken lycka.



Målen för dagen var Bomarsunds fästning och Uffe på Berget och utkikstornet i trä. Har varit där så många gånger men plötsligt kändes vägen så lång. Fick för mig att jag kört fel. Men då var vi framme.






Tydligen gjorde jag något dumt jag klättrade på murarna men hade inte sett skylten där det stod beträd ej. Sån är jag tyvärr. Men jag hittade en blomma jag inte kände igen . Liten och söt , lila små orkideliknande blommor. Någon som vet vad det är för blomma.








Vidare till trätornet hos Uffe på berget. Var bestämt från början att jag inte skulle gå upp i det. har prövat en gång redan. Melissa var väl ca 4 år och hade jätteroligt när hon klättrade upp med Matts. Själv kröp jag baklänges ner redan från andra etaget. Så jag stod snällt där nere denna gång medans John vår granne gick upp. Det blåste rättså hårt så tornet svajade rätt rejält.






Sen var det inte så mycket tid kvar innan färjan gick hem. Men jag hann in på Sparhallen ett måste för mig. Knäckebröd och farinsocker är något jag alltid köper när jag är på Åland

Johns mamma är i Sverige på besök så det var till stor del för hennes skull vi tog turen. (hon tyckte inte heller om tornet kom också bara till andra våningen)

1 kommentar:

  1. ha ha sån där är jag med. Gör saker och inser sen att nähä så fick man inte göra nej.

    Härliga bilder! hoppas du mår gott och får en fin kväll nu Kram

    SvaraRadera