Sommar

Sommar

torsdag 8 december 2011

Stolt




Egentligen inget att vara stolt över för det ska vara så , men jag blev stolt över Jerome idag.

Han har inte kunnat motstå att springa efter rådjur en bit när de springer framför honom. Men idag tog han bara 3 steg sen tittade han på mig och kom .

Gimmick sprang inte efter andra djur inte ens haren som hoppade upp en meter framför utan han tittade bara. Nu ljög jag faktiskt.

Han sprang efter ett rådjur en gång. Jag och en vän gick över åkrarna med våra hundar. Pratade om hur skönt det var att ha hundar som det gick att lita på för de jagade aldrig. Hundarna försvinner ner i ett krondike och dyker upp på andra sidan . Bara det att den första som kom upp inte var någon av hundarna utan ett rådjur. Bägge hundarna sätter efter och lyssnar inte på någon inkallning. Rådjuret var snabbare så hundarna tröttnade och kom tillbaka till oss. Men det lärde mig att man inte ska säga aldrig =)

1 kommentar:

  1. Så sant så och duktiga han var som stannade upp för och ta kontakt med matte, puss på nosen där.

    Här har man klickat in för och inte jaga vilt och det funkar. Frihet för en hund måste ändå vara det allra bästa.

    Jätte söt bild på dina små. Kramiz

    SvaraRadera